4 Mart 2014 Salı

Wordpress ile Blogger

Wordpress ve Blogger taraftarlarına  “Wordpress mi, Blogger mı?” diye bir soru yöneltmiş olsak hiç kuşkusuz yanıt taraflı olacaktır. Çünkü Wordpress’i tercih edenler Wordpress’in  çok iyi olduğunu, ihtiyaçlarını karşıladığını ve hiçbir sıkıntıyla karşılaşmadıklarını savunacaklardır. Tabi aynı durum Blogger kullanıcıları için de geçerli. Ben kendimden örnek vermek istiyorum. Ben bir yıl boyunca Wordpress kullanıcısıydım ve kullanması kolay olduğundan istediğim bir çok şeyi yapabiliyordum. Taki Blogger ile tanışana kadar. Blogger Wordpress ile aynı işlevi görmesine rağmen şablonlarında bulunan bir çok seçeneklerden dolayı daha cazip olması ve Wordpress’den daha çok kullanışlı olmasından dolayı ben Blogger’ı kullanmaya başladım. Şu an hem Blogger hesabına sahibim hem de Wordpress. İki blogda da farklı içeriklere yer vermeye çalışıyorum. İlerleyen bölümlerde deneyimlerimden bahsetmeye devam edeceğim.


Wordpress ile Blogger Arasındaki Temel Farklar

-Wordpress en kısa zamanda aramalarda çıkarken, Blogger da bu süre uzamaktadır. Bu nedenle kullanıcılar Wordpress’e doğru kaymaktadır.
-Arama moturu performansı en iyi olan bir adım öne geçer. Bu nedenle Wordpress rakibine  karşı galip başlar.
-Wordpress’in SEO için avantajlı yönünün olması Blogger’ın rakibi karşısında daha fazla puan kaybetmesine neden olmaktadır. Wordpress SEO özelliklerini aktif etmedikten sonra o puanlar Wordpress’e negatif yönde yansır.
-Wordpress’in bir diğer avantajı tema sayısının çok fazla olması bunun yanısıra mükemmel seviyede ücretli temaları barındırması
-Devamlı Wordpress’i anlattık durduk, biraz da Blogger’dan bahsedelim. Blogger’ın en güzel yanı temalardır. Ücretsiz temaların sınırlı sayıda olmasını bir dezavantaj olarak kabul etsek bile ücretsiz temalarını isrediğiniz gibi geliştirme imkanına sahibiz. Çok kolay bir şekilde temamızı düzenleme imkanına sahibiz ve çok sayıda eklenti ekleyerek çok güzel bir şekilde sitemizi şekillendirme imkanına sahibiz. Sayfa oluşturmakta hiçbir zorluk olmamakla beraber yayınlarımız istediğimiz güzellikte oluşturma imkanına sahibiz. Ben şuraya şunu eklemek istiyorum dediğiniz zaman o işlemi bir adımda gerşekleştirme imkanı sağlıyor.
-Ben fazla kodla uğraşmak istemiyorum derseniz Wordpress, Temaları geliştirmek için Blogger, Admin paneli için Wordpress vs.

Benzer Yönleri

-Temaları çok seri bir şekilde değiştirmek ve düzenlemek
-Ücretsiz temalar site düzenlemek yeterlidir. Tasarım bilenler oluşturdukları tasarımları kolay bir şekilde bloglarına uygulayabilirler.
-Eklentileri kurmak kolaydır.
-Alan adlarını değiştirme işlemi
-Kullanıcı adı değiştirme ve yeni kullanıcı ekleme
-Sosyal ağlara bağlantı sağlama ve paylaştıklarını sosyal ağlarda paylaşma imkanı

Seo Hangisini Tercih Eder?

Wordpress’in arama sonuçlarında kısa zamanda çıkmasından dolayı tercih Wordpress’den yana olsa da Blogger’ın indexlenme sayısı Wordpress’den daha fazla olduğu görüldüğü için Seo’ların Blogger’ı daha fazla tercih ettikleri görülmektedir.
Blogger sınırsız düzenleme imkanı sağlarken Wordpress sınırlı sayıda düzenleme imkanı sağlamaktadır. Wordpress ücretsiz hostinginde reklam imkanı vermezken Blogger bu hizmeti vermektedir. Ayrıca reklam kodlarını rahatlıkla Blogger’a ekleyebilirsiniz. Blogger bu özellikleriyle Wordpress’in tüm saydığımız özellikleri karşısında üstünlüğü ele geçirmektedir.

Bu yazımda Wordpress ve Blogger hakkında temel bilgiler vermeye çalıştım. Bir daha ki yazımda görüşmek dileğiyle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder